Der vernetzte Aufbau von universitärem und schulischem Fachwissen im Lehramtsstudium Chemie: Entwicklung eines theoriebasierten Lernangebots für die Physikalische Chemie
The integration of academic and school-related content knowledge in chemistry teacher training: Development of a theory-based learning program for physical chemistry
Contribution to collected edition/anthology › Research › Peer reviewed
Publication data
By | Jenny Lorentzen, Gernot Friedrichs, Mathias Ropohl, Mirjam Steffensky |
Original language | German |
Published in | Birgit Brouër, Andrea Burda-Zoyke, Jörg Kilian, Inger Petersen (Eds.), Vernetzung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung: Ansätze, Methoden und erste Befunde aus dem LeaP-Projekt an der Christian-Albrechts-Universität zu Kiel |
Pages | 37-50 |
Editor (Publisher) | Waxmann |
ISBN | 978-3-8309-3803-3 |
DOI/Link | https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=3803Volltext.pdf&typ=zusatztext |
Publication status | Published – 11.2018 |